• ساعت : ۱۲:۵۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 291
معاون وزیر و رئیس سازمان تات:
گفتمان‌سازی و هم‌افزایی، محور اصلی فعالیت روابط عمومی‌ها
نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) امروز با حضور گل‌محمدی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات ، غلامرضا گل‌محمدی در این نشست با اشاره به قدمت بیش از یک قرنی برخی از مؤسسات این سازمان، نقش کلیدی سازمان تات در کشاورزی نوآور و بهره‌ور کشور را برجسته دانست و بر اثربخشی بالای سازمان در مقایسه با هزینه‌کرد آن تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تات، با ۲۰ مؤسسه، ۳۴ مرکز تحقیقات کشاورزی استانی و ۳۶۰ ایستگاه تحقیقاتی، نقشی بی‌بدیل در امنیت غذایی، سلامت، تاب‌آوری و بهره‌وری منابع پایه کشور ایفا می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ۲۷۸ اقدام مندرج در سند امنیت غذایی کشور، تصریح کرد: ۲۲۱ مورد از این اقدامات توسط وزارت جهاد کشاورزی و ۱۵۶ اقدام توسط سازمان تات اجرا می‌شود.

 وی این مسئله را دلیلی برای لزوم توجه بیشتر دولت به این سازمان و اهمیت روابط عمومی در تبیین نقش و دستاوردهای آن دانست.

گل‌محمدی روابط عمومی‌های سازمان تات را پیشانی این سازمان توصیف کرد و گفت: "روابط عمومی‌ها باید نقش مؤثری در ارتقای جایگاه سازمان در سطح ملی داشته باشند."

وی سه اصل حُسن نیت، عقلانیت و خلاقیت را مبانی اساسی اطلاع‌رسانی در سازمان تات دانست و بر لزوم تخصص‌گرایی و دانش‌محوری در تولید محتوا تأکید کرد.

لزوم تولید محتوای تخصصی و برند‌سازی سازمانی

وی با بیان اینکه روابط عمومی نباید صرفاً به انتشار اخبار محدود شود، خواستار تولید محتوای علمی و تخصصی در قالب گزارش، مستند، کلیپ‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی تخصصی شد. او همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی برای گسترش اثربخشی یافته‌های پژوهشی سازمان در سطح ملی تأکید کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در شرایط جنگ اقتصادی، مدافع امنیت غذایی کشور است و روابط عمومی‌ها باید این نقش را به‌درستی به جامعه منعکس کنند.

رئیس سازمان تات با اشاره به اهمیت برندسازی برای سازمان تات و وزارت جهاد کشاورزی، از حمایت مالی و ساختاری سازمان برای ارتقای روابط عمومی‌ها خبر داد و گفت: در بازبینی ساختار سازمانی، جایگاه روابط عمومی بهبود خواهد یافت و حمایت‌های مالی در این حوزه افزایش می‌یابد.

وی گفتمان‌سازی، تبیین‌گری و مدیریت بحران‌های رسانه‌ای را از اولویت‌های روابط عمومی دانست و تصریح کرد: در دولت وفاق ملی، همه مدیران باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و با همدلی و همفکری برای پیشبرد اهداف ملی تلاش کنند.

گل‌محمدی در پایان از روابط عمومی‌های مؤسسات و مراکز تحقیقاتی خواست تا با انعکاس دقیق دستاوردهای علمی و اجرایی سازمان، جایگاه واقعی آن را در کشور تثبیت کنند.

 جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

6.1.15.0
V6.1.15.0